Na pewno bardzo interesującym tematem są najczęstsze usterki w iPhonach. Każdy z nas będzie mógł się z przynajmniej jedną z nich utożsamić.
Numer jeden to oczywiście pęknięta szybka czy też pęknięty obiektyw aparatu. Chyba każdy z nas to przeżył. Telefon nam wypada z ręki i upada z krzykiem na ziemię czy też uderza w jakiś kant. Szkło hartowane, folia, ani też etui niestety go nie uratowały. Już po szybce. Co zrobić w takiej sytuacji? Najskuteczniejszą naprawą pękniętej szybki jest oczywiście jej wymiana na oryginalną czy też na zamiennik. Musimy wiedzieć, że opcja numer dwa jest znacznie niższa. Jednak o wiele poważniejszą usterką jest pęknięcie szkła w obiektywie aparatu. Z takowym uszkodzeniem musimy się zgłosić najlepiej do Serwis Apple Kraków. Nie ma szans, aby naprawić tę awarię na własną rękę.
Numer dwa jeśli chodzi o najczęstsze usterki w iPhonach to spore problemy z baterią. Zmorą właścicieli iPhonów są problemy z ładowaniem czy też dosyć szybkie rozładowywanie baterii. Ogromne ekrany, jak i także mnogość samych funkcji tych telefonów znacznie skracają ich pracę. Pozbędziemy się tej usterki poprzez wymianę baterii. Problemem może także być uszkodzone złącze samego ładowania. Ten drugi problem naprawić lepiej w sprawdzonym serwisie GSM.
Kolejne miejsce na liście - najczęstsze usterki w iPhonach to zalany iPhone. Jest to trzecia najpopularniejsza usterka tych telefonów. Miejscem, w którym do tego dochodzi jest łazienka, basen czy też kuchnia. Wystarczy chwila nieuwagi. Zalany telefon jak najszybciej wyłączamy oraz osuszamy dokładnie od zewnątrz. Pod absolutnie żadnym pozorem nie wolno nam go włączać. W ten sposób możemy doprowadzić do zwarcia. Nie rozkładajmy go na poszczególne elementy, ani też nie suszmy od wewnątrz, na przykład ryżem czy też suszarką. Warto od razu udać się z nim do najbliższego serwisu iPhone, aby uzyskać profesjonalną pomoc.
Bardzo częstą usterką w iPhone 5, a raczej wadą fabryczną jest mało pojemna bateria czy też niska odporność na temperatury skrajnie niskie oraz skrajnie wysokie. Urządzenie to bardzo szybko się nagrzewa. Nie doprowadzajmy do tego. Niestety niedopatrzenie może doprowadzić do bardzo poważnych awarii.
Z kolei seria 6 miała to do siebie, że samoczynnie się wyłączała. Działo się tak nawet gdy akumulator litowo-jonowy był pozornie naładowany. W tym wypadku dobrym rozwiązaniem była wymiana baterii na całkiem nową. Jednocześnie sporo problemów sprawiły przycisk Touch ID/Home. Bardzo się nagrzewał i bezpośrednio po wciśnięciu nie chciał za nim wrócił na miejsce. Uszkadzało się bardzo często złącze słuchawkowe Jack. Bardzo standardowym problemem okazała się niska wytrzymałość baterii.
Najczęstsze usterki w iPhonach to także problemu z układem dźwiękowym, systemem głośnomówiącym, jak i także z głośno działającym procesorem. Telefon bardzo często się sam restartował oraz także miał problem z połączeniem się z siecią po przejściu z samolotowego trybu na tryb standardowy pracy. Co w takiej sytuacji zrobi, gdy nasz iPhone nie chce się włączyć? Musimy koniecznie się zgłosić do specjalisty w dobrym i sprawdzonym serwisie Apple.
Najwięcej pogwarancyjnych napraw w modelu iPhone 8 dotyczyło bezpośrednio wady płyty głównego telefonu oraz także rozszczelnienia się obudowy podczas ładowania. Czarny ekran, jak i także brak reakcji jest typową usterkę dla serii 8.
Musimy mieć świadomość, że niskie temperatury niestety źle wpływają na telefony Apple, a już szczególnie na iPhone X. Wyświetlacz OLED przestawał na mrozie reagować na dotyk i nie wracał w żadnym wypadku do normy. Jeśli nasz iPhone nie reaguje na nic, to niezbędna okaże się wymiana ekranu w serwisie Apple. Wybrane egzemplarze miały innego rodzaju wady ekranu oraz także górnego głośnika. Problemy sprawiała także funkcja o nazwie Face ID. Smartfon nie rozpoznawał zawsze twarzy właściciela. Bardzo ciekawe jest to, że producent w tym wypadku zalecał wymianę tylnego aparatu. Do tego wersje XS Max oraz XS nie zawsze reagowały na kabel podłączony do ładowania. Ich właściciel także odnotowywali brak zasięgu komórkowej telefonii nawet w samych centrach miast. Jednak tutaj obyło się bez wizyty w serwisie Apple. W tej sytuacji pomocne okazały się same aktualizacje systemu iOS.
Jak widać najczęstsze usterki w iPhonach to dosyć imponująca lista. Niestety nawet najlepsze telefony mają pewne wady fabryczne. Jest to niestety jak najbardziej normalne. Na szczęście jest mnóstwo dobrych serwisów Apple, które pomogą nam w razie potrzeby.